SAYlewis bidrager med strategisk erfaring, et seriøst analytisk blik og en særlig sans for at omsætte strategier til handlingsplaner. Vi er kendt for at have en speciel og kreativ tilgang til projekter og en særlig evne til konstant at udvikle nye ideer og fremgangsmåder, der kan få et klassisk marketingprojekt til at skille sig ud fra mængden. Du kan læse om, hvordan vi har hjulpet flere af vores kunder her
Rally er et nyt dansk medieselskab der, som navnet antyder, kører i 6. gear. Virksomheden, der beskæftiger sig med annoncering på mobilen, er en del af et marked, som i høj grad er præget af generisk “tech”-grafik. Hvordan skal man som nystartet virksomhed undgå at ligge i feltet med konkurrenterne?
Svaret er en co-driver, der guider en igennem terrænet, imens man selv fokuserer på at køre stærkt. Men hvad vil det sige, når vi bevæger os væk fra motorsportens verden og ind i virksomhedsregi?
For Rally betød det at kontakte SAYlewis med en opgave, der bestod af flere komponenter. SAYlewis hjalp Rally med at etablere en Corporate Identity. Dette endte ud med en visuel identitet, der differentierer sig fra resten af markedet, og som efterfølgende blev modtaget med positiv feedback fra Rally’s kunder.
Det er selvfølgelig ikke nok blot at have en flot bil til løbet. Den skal også ses, når den har fået et nyt paint-job i holdets farver! Dette betyder oversat, at Rally havde brug for hjælp til at få opmærksomhed i mediebranchen. SAYlewis tog denne PR-opgave til sig, og i samarbejde med Rally fik vi udarbejdet et produkt, som betød at to ledende branchemedier valgte at skrive om Rally.
Sammen fik Rally og SAYlewis skabt nogle værktøjer, der fortsat kan bruges på at tune og finpudse maskinen.
Se hvad Rally havde at sige om samarbejdet her.
Har du styr på dine online betalingsløsninger? Jaja, de fungerer måske på din webshop, fordi en leverandør har sat det op for dig. Men har DU styr på, hvem i virksomheden, der har ansvaret for at få det til at fungere og holde det up-to-date? Og er denne/disse personer egentlig kvalificeret til det? For mange virksomheder vil responsen formentlig lyde
“Nej, men hvorfor er det også nødvendigt?” Svaret på dette spørgsmål er egentlig ganske simpelt: Du kan spare en masse tid og penge på at få styr på dine online betalingsløsning, og det behøver ikke engang, være så svært.
Dette budskab er, hvad ejeren af Expert Eye, Susan Kaae, forsøger at trænge igennem med til virksomheder i Danmark. Problemstillingen for Expert Eye var, at det kan være svært at trænge igennem støjen og derved få sat skub i forretningen.
Vi gik derfor i gang med at hjælpe Expert Eye med, hvordan virksomheden kan vise sin værdi til potentielle kunder.
Løsningen blev at lancere en markedsføringsstrategi med indhold i øjenhøjde. For mange, kan online betalingsløsninger virke abstrakte og komplicerede. Vi havde derfor et ønske om, at Expert Eye’s kerneydelse skulle spredes gennem et let forståeligt budskab med et overskueligt tilbud. Hele idéen er, at Expert Eye skal spare virksomhederne tid og penge, hvorfor markedsføringen også skal strømlines herefter.
For at trænge igennem til virksomhederne og skabe awareness, lavede og lancerede vi en ExpertStartPakke samt flere SoMe kampagner med fokus på simplicitet og med startpakken i centrum.
Dette førte til en vellykket kampagne, der på mange måder bidrager til at støtte op om budskabet, at “det kan betale sig, at få styr på sine betalinger”, uden at det behøver at være dyrt eller svært.
…Expert Eye fik sin første kunde allerede en dag efter, at markedsføringen var sat i værks.
Se hvad Expert Eye havde at sige om samarbejdet her.
Musik er noget, der vækker følelser i os. Det er noget, vi kan relatere til og musik oplevet med andre binder os sammen. Musik oplevet live forstærker kun disse følelser, men det kan tit være besværligt at få arrangeret en intim og nærværende koncertoplevelse.
Med Home Concerts, ejet af sangerinden Camille Jones, kan dit hjem blive scene for en aften med live musik. Home Concerts samarbejder med flere professionelle artister, der er med til at give danskerne en musisk oplevelse på en ny og spændende måde.
Hvordan får man udviklet og herefter sat de rigtige ord på konceptet, når man taler med potentielle kunder? Og hvordan får man nye idéer til fortsat at udvikle produktet? Svaret kan være at have nogle at sparre med. Dette førte til en god dialog mellem Home Concerts og SAYlewis, der hjalp med at få defineret budskabet og give konceptet den rigtige lyd.
SAYlewis hjalp også i processen Home Concerts med at søge den nødvendige funding, for at kunne komme ordentligt i gang. Ligeledes var vi med til at skabe ideer til potentielle partnere og nye samarbejder.
Med lidt hjælp fra backstage, og et ellers fremragende koncept, fik Home Concerts den rigtige klang.
Vidste du, at du kan komme til lægen uden for lægernes sædvanlige åbningstider, og at det endda også kan lade sig gøre i weekenden? Hvis svaret er nej, skal du ikke bekymre dig, om du har levet i din egen lille osteklokke. Det er dog lige netop, hvad Hejdoktor.dk kan tilbyde.
For at øge synligheden på deres revolutionerende koncept, valgte Hejdoktor.dk at kontakte os. For dem var det vigtigt, at sætte fokus på B2B segmentet, hvor der sælges abonnementer, som dækker den ansatte, men også eventuel familie i husstanden.
Med dette in mente gik vi i gang med at kreere en online markedsføringsstrategi, der skulle bryde med et emne, som for nogen anses som værende en lettere klinisk affære.
Budskabet var, at det ikke måtte ende med at være for pænt og klinisk, men at det derimod godt måtte bære præg af en mere skæv og personlig vinkel, som modtagerne (eksempelvis CEO’s/HR) kan relatere til. Kerneydelsen er dog sundhedsfaglig, og kan have en direkte påvirkelig effekt på modtagerens privat- såvel som arbejdsliv. Det var derfor lige så vigtigt, at vores bidrag skulle få modtageren til at overveje den positive effekt på både virksomheden og den ansatte ved at købe ydelsen.
Dette betød, at vi endte med at søsætte en kreativ, men relationsskabende kampagne på sociale medier, hvor både arbejdsgiveren og medarbejderen er i fokus. På den ene side skulle den være let tilgængelig og relaterbar for at skabe brand awareness og brand recognition, men på den anden side, skulle den ramme modtageren på et dybere niveau for at henlede til fortsat opmærksomhed og øget brand recall.
Alt dette blev opsummeret i en strategi, der er baseret på at være informerende gennem storytelling. For Hejdoktor.dk betød det, at de endte ud med en helt ny vinkel på, hvordan de kunne brande sig selv og markedsføre deres produkt på en spiselig måde.
SalamPlanet (direkte oversat Fredsplaneten) er en social medie-platform, i form af en app, der hjælper med at dele oplevelser og inspiration. Ikke bare i Danmark, men verden over. En slags Facebook med et drys af TripAdvisor- primært målrettet det muslimske segment. Det er Investeringsfonden Promentum Equity Partners, der står for fundingen.
App’en, der allerede er brugt af tusindvis af danske brugere, bliver også lanceret i UK og Pakistan nu. App’en er flittigt brugt, men SalamPlanet ønsker at sprede deres budskab endnu længere ud, og de havde derfor brug for vores hjælp til at skabe opmærksomhed, da de ville gå til pressen med deres historie.
SAYlewis var derfor inde over hele PR-processen, der først startede med medierådgivning og sparring omkring målgruppe. Herefter lavede vi en gennemgang af vinkler og udvalgte sammen nogle få, som vi producerede materiale ud fra. Alt dette i tæt samarbejde med både SalamPlanet og Promentum Equity Partners.
Efterfølgende har SAYlewis håndteret pressekontakten. Dette førte til, at SalamPlanet og Promentum Equity Partners begge kom på forsiden af store danske IT/branche- medier og fik lange artikler i andre relevante medier. Nogle af artiklerne blev ligeledes sendt ud som både nyhedsbreve og som push-meddelelser til abonnenter.
Arbejdet med SalamPlanet og Promentum Equity Partners er fortsat i gang, og de er nu på vej i de nationale og internationale medier.
Backup Bird kontaktede vores partner, da de som nystartet firma manglede flere brugere i Danmark, USA og England.
For at hjælpe Backup Bird gik eksekverede vores partner en Linkbuilding strategi, der skulle have en positiv effekt på Backup Bird’s hjemmeside. Dette blev efterfulgt af Google AdWords remarketing kampagner.
Denne strategi hjalp Backup Bird til et kontinuerligt voksende besøgstal fra de benyttede kanaler og ligeledes et øget antal brugere. På blot fem måneder blev deres synlighed øget med over 1000%.
West Soft Development manglede flere relevante leads/henvendelser gennem deres digitale tilstedeværelse.
Herudfra blev der udarbejdet en komplet linkbuilding strategi og der blev samtidig lagt en strategi for, hvordan de gennem PPC annoncering og søgemaskineoptimeringen kunne ramme deres primære målgruppe.
Vores partner fik identificeret kanalerne, der performede bedst, hvilket gav et betydeligt afkast i både besøg, synlighed og leads. På kun 2 måneder oplevede West Soft Development 136% øget synlighed, samt en forbedret gennemsnitsplacering fra 21,8 til 11,9.
West Soft Development manglede flere relevante leads/henvendelser gennem deres digitale tilstedeværelse.
Herudfra blev der udarbejdet en komplet linkbuilding strategi og der blev samtidig lagt en strategi for, hvordan de gennem PPC annoncering og søgemaskineoptimeringen kunne ramme deres primære målgruppe.
Vores partner fik identificeret kanalerne, der performede bedst, hvilket gav et betydeligt afkast i både besøg, synlighed og leads. På kun 2 måneder oplevede West Soft Development 136% øget synlighed, samt en forbedret gennemsnitsplacering fra 21,8 til 11,9.